BFK varumärkesutveckling

19. januar 2019

Under 2018 har klubben haft den stora förmånen att inleda ett samarbete med byrån Everywhere Communication. De är en byrå som jobbar bla med strategiskt affärs- och varumärkesutveckling. De kommer att hjälpa klubben inom bl a dessa områden: varumärkesstrategi, ny hemsida, annonser och kampanjer, allt för att stärka BFK's varumärke och göra det ännu mer attraktivt.

 

Som ett led i denna utveckling har man också sett över hur BFK's logga följer samtiden, hur man skapar relation mellan varumärket och kunden, vilket grafiskt maner som man vill förmedla i färg och form. I utvecklingsarbetet med Everywhere har representanter från personal, styrelse och medlemmar deltagit. Tanken och uppdraget var att inte gå för långt ifrån den logga vi har idag. Samtidigt ville vi att loggan skulle vara mer hästinspirerad.

 

Beslutet om byte av logotyp leds från styrelsen för BFK, och styrelsebeslut angående byte av logga tas tidigast vid mötet i augusti. Vi vill med den här informationen ge alla medlemmar chans att se det förslag som styrelsen nu diskuterar. Styrelsen kommer inför beslutet att väga in tillkommande kostnader som kan uppkomma vid byte av logotyp exempelvis skyltar invändigt och utvändigt på anläggningen. Everywhere har gjort arbetet med logotyp som sponsring av klubben och byrån har även arbetat med en förbättring av hemsidan.

 

Har du funderingar kring arbetet är du givetvis välkommen att framföra dessa till sara@borasridhus.se

 

/ Styrelsen BFK

 

 

Logga Vinroed1