Protokoll tävlingsmöte

Möte för tävlingsryttare, lag-/grenledare och övriga intresserade/involverade i att tävla för BFK!

 

Protokoll 2018-11-29

 

  1. Introduktion till mötet

 

Mötet hölls av styrelsens representanter i tävlingsgruppen genom Lisa Statham, Susanne Kjöllerström och Josefina Larsson. Mötets syfte är att få en bättre kommunikationsplattform samt en tydlig dialog mellan klubben och våra tävlingsryttare och berätta vad som är planerat under 2019 för att vi gemensamt ska bli en ännu bättre klubb för klubbens tävlingsryttare. Målet är att få fram fler engagerade och hitta en bra struktur för framtiden.

 

  1. Genomgång av BFKs tävlingstermin 2019

 

Tävlingsterminen finns på tdb genom att söka på arrangör Borås Fältrittklubb.

Utöver det går det att se på /kalender.aspx vilka övriga aktiviteter vi har på klubben.

Önskemål på mötet var att ha en kalender där allt samlas och som är enkel och tydlig. Vi tar med oss detta till arbetet med den nya hemsidan som kommer i början på nästa år.

 

Vi har för närvarande följande dressyr/hoppträningar på klubben, hit går det att anmäla önskemål att vara med till respektive ansvarig som tar emot er i mån av plats:

-       Jenny Schreven (dressyr), anmäls till Maria Lundberg mlundberg15@gmail.com

-       Stefan Jansson (dressyr), anmäls till Maria Lundberg mlundberg15@gmail.com

-       Anna Emanuelsson (hoppning), anmäls till Camilla Floberg kattryd@tele2.se

-       Sara Eriksson (hoppning), anmäls till Sara sara@borasridhus.se

 

Vi kommer att ha två tillfällen varje år för clinic, träning eller liknande, en per termin. Det kommer vara tävlingsgruppen som bokar in detta och kommunicerar datum och information.

 

  1. Information om klubbkläder, lagjackor och övrigt sponsrat material.

 

På Hööks går det att beställa klubbkläder med klubbens logga genom att gå till butiken eller på hooks.se och söka på "klubbkläder".

Det är okej för t.ex. lag att ordna andra sponsrade kläder/utrustning såsom jackor eller schabrak men det är viktigt att klubbens logga är med på rätt sätt. Tänk på att det eventuellt kommer en uppdaterad logga tillsammans med den förändring som görs med t.ex. hemsidan. Eventuell sponsring behöver meddelas till tävlingsgruppen genom att maila josefina.larsson0@gmail.com då vi vill ha in företagets namn i sponsorlistorna.

 

  1. Kommunikation

 

-  Information om klubbens sociala medier

 

Idag styrs Borås Fältrittklubbs sociala medier av Borås Ridhus personal.

Alla tävlande kan själva lägga in i Borås Fältrittklubb sport & tävling på Facebook. Är ni inte medlemmar idag så bli det! Vi vill gärna se så mycket resultat där som möjligt (slå er själva för bröstet lite!).

Tävlingsgruppen kommer dessutom få ett eget instagramkonto som de är ansvariga för. Mer information om instagramkontot samt hur ni kan hjälpa till att uppdatera det kommer.

När vi har tävlingar på klubben med egen fotograf på plats ska klubbens ryttare profileras extra.                   

 

-  Upplägg för framtida kommunikation och möten

 

Det kommer gå ut brev till alla ryttare som skaffar licens, med "bra att ha information" och kontaktuppgifter i början av varje år. Det mailet vill vi att alla svarar på med information om vilken disciplin, nivå, kategori man rider samt om man är intresserad av att vara med i något lag. Detta för att kunna spara informationen och ha mer riktad kommunikation ut till de licensierade ryttarna.

Brevet kommer gå ut via mail till den mailadressen som har angetts i TDB. Kontrollera att uppgifterna där stämmer.

 

Tävlingsgruppen har två möten om året, ett innan sommaren (maj-juni) och ett på senhösten (okt-nov). Grenledare kan ha möten utöver detta.

Kommunikation till och från styrelsen och Sara till sker genom tävlingsgruppen.

Hemsidan ska göras om under våren och då ska information ska hållas mer uppdaterad och en tydlighet skapas om var man finner vilken information så att det blir lätt även för de tävlingsryttare som inte huserar på klubben att ta del av informationen.

 

  1. Lag under 2019

 

Vill vi gärna ha!
Anmäl er till lagledare/grenledare om ni vill vara med. Skriv upp er så ser vi till att ni hittar varandra, ni som inte gjorde det på mötet eller inte hade möjlighet att komma på mötet var vänlig maila Lisa (lisameds@gmail.com) era kontaktuppgifter samt vilken disciplin, nivå, kategori ni rider samt om ni är intresserad av att vara med i något lag. Vi kommer att via Facebook gå ut med att vi gärna vill ha lag och vem ni kontaktar för att anmäla intresse.

En öppen fråga under mötet var "hur gör vi för att få fler att vilja rida i lag?", tävlingsgruppen tar med sig den frågan till sitt nästa möte.

 

 

  1. Tillsättning av grenledare/lagledare för 2019

 

Grenledare:

  • Utser lagledare och anmäler lag
  • Hittar aktiviteter för sin gren
  • Bollplank
  • Har kommunikation genom tävlingsgruppen
  • Möte tidigt på våren för att gå igenom tävlingstermin
  • Nyheter i TR i sin gren

 

De grenledare vi har klara för 2019 kommer att presenteras på hemsidan.

Är du intresserad av att vara grenledare, hör av dig till någon av oss i styrelsen, kontaktuppgifter finns längst ner.

 

 

 

  1. Tillsättning av tävlingsgrupp för 2019

 

Tävlingsgruppen (6-8st)

  • Styrelserepresentanter
  • Aktiva som vill engagera sig
  • Intresserade som vill engagera sig
  • Ungdomsrepresentanter

 

Tävlingsgruppen ansvarar för att fylla datumen på vår/höst med aktivitet. Hålla två årliga möten för alla tävlingsryttare inom BFK. Stötta grenledare. Vara kommunikationsväg för övriga tävlande. Utveckla tävlingsverksamheten.

 

Under mötet blev följande invalda i tävlingsgruppen:

Jenny Magnusson, Ingrid Marklund, Wilma Björkman, ungdomsrepresentanter My Hagström och Wilma Dahlander. Från styrelsen är Lisa Statham, Susanne Kjöllerström och Josefina Larsson med.

Vi vill gärna ha fler in i gruppen, hör av dig om du är intresserad eller vet någon som är. Kontaktuppgifter finns längst ner.

 

 

  1. Övriga framtidsfrågor

 

-  Istället för att få halva startavgiften på våra tävlingar finns möjlighet att göra annat för de pengarna, men då betala hela startavgifter.
Svaret från mötet var att vi hellre har det som idag med halva startavgifter och försöker få in andra pengar att t.ex. ha clinic för.

 

-  En bra struktur för funktionärstimmar. Tävlingsgruppen tar med sig frågan.

 

-  Det önskas en kick-off så tidigt som möjligt under 2019. Vi tar med oss frågan.

 

 

Tack för ett trevligt möte! Det var ca 40st som kom. Vi hoppas på ännu fler nästa gång!

Hör gärna av er till någon av oss om ni undrar något.

 

Hälsningar,

 

Susanne Kjöllerström susanne.kjollerstrom@spiraofsweden.se

Lisa Statham lisameds@gmail.com

Josefina Larsson josefina.larsson0@gmail.com